• In Bangalore is het onderwijs aan 3.000 kwetsbare kinderen (3-8 jaar) die in de sloppenwijken leven, fors verbeterd. Leerkrachten van voorscholen en basisscholen zijn uitgebreid getraind en de ouderbetrokkenheid is toegenomen.

• In Bangalore ondersteunde de nieuwe kinderrechtenhelpdesk honderden (straat)kinderen die het slachtoffer zijn of dreigen te worden van kinderhandel, gedwongen prostitutie en kinderarbeid.

• Door het opzetten van schakelklassen zijn 120 straatkinderen in Bangalore met diverse trainingen en onderwijs toegerust om in het reguliere onderwijs of beroepsonderwijs in te stromen.

• We hebben met donaties uit 2018, aangevuld met die van begin 2019 een nieuw busje kunnen aanschaffen. De bus wordt gebruikt om in Bangalore zieke kinderen naar het ziekenhuis te brengen, kinderen die slachtoffer zijn van kinderhandel en uitbuiting naar een veilige plek te brengen en ook om oudere en gehandicapte ouders op te halen om met hun kind herenigd te worden.

• Een ex-straatmeisje in Calcutta heeft dankzij de steun van één van onze donateurs in 2019 haar opleiding tot verpleegkundige afgerond. Ze heeft een baan en leidt nu een zelfstandig leven. We zijn trots op haar!

• De hulpverleners in Calcutta zijn getraind hoe zij de ‘life-skills’ van straatkinderen kunnen stimuleren, bijv. sociale en communicatieve vaardigheden, het omgaan met tegenslagen en het aangaan en onderhouden van relaties.

• In Calcutta zijn groentetuinen opgestart, waardoor de kinderen niet alleen gezonder en goedkoper voedsel krijgen, maar ook leren hoe ze dat zelf kunnen verbouwen.

• …en natuurlijk maakten we het kerstfeest op beide projecten extra feestelijk, door voor alle kinderen in de opvangcentra nieuwe kleding te sponsoren, waar ze ook de rest van het jaar veel plezier van hebben.

logovoeteninaardezwartwit               logosnickersdebruijnzwartwit          youbedogrijs           thumbnail StichtingDeGrootsteFamilieHelptZwW       vastenactie grijs