Aan het begin van de coronacrisis was er in India een lange lock-down. Onze partnerorganisaties in Bangalore en Calcutta moesten in maart alle activiteiten op stations, markten en straten stil leggen. Ook trainingen en opleidingen stopten tijdelijk. Kinderen werden, waar mogelijk, bij families ondergebracht. Maar hoe langer corona duurt, hoe meer bleek dat verschillende kinderen niet in veiligheid bij hun familie kunnen wonen. Zij gingen terug naar de projecten. Met de kinderen die nog wel bij familie wonen is telefonisch contact. Ook zorgen onze partnerorganisaties ervoor dat deze gezinnen geld en voedsel hebben om van te leven.

Beide partnerorganisaties ondersteunen niet alleen gezinnen die al een binding hebben met de projecten maar ook de meest kwetsbare families in de sloppenwijken. Dagloners, mensen die hun werk nu niet uit kunnen of mogen voeren, hebben honger. Ze geven deze gezinnen voedselhulp. Pakketten bevatten rijst, linzen, olie, aardappelen en kruiden.

Voorlichting over het coronavirus blijft belangrijk, zeker in de sloppenwijken van India. Hulpverleners blijven op pad gaan om voorlichting te geven en gratis zeep en wasbare mondkapjes te geven aan de mensen die dat niet kunnen betalen.

Daarnaast heeft BOSCO Bangalore hun oudere hulpverleners verzekerd voor als ze ziek worden. Ook reserveren ze een klein bedrag voor straatkinderen die ziek worden.

Het aantal besmettingen is nog steeds hoog en de werkloosheid en armoede is enorm toegenomen. India heeft na de VS het hoogst aantal besmettingen in de wereld: meer dan acht miljoen. Gelukkig lijkt India op dit moment over de hoogste piek heen.

Dankzij uw donaties hebben we ervoor kunnen zorgen dat veel arme gezinnen in India voedsel hebben gekregen en ook voor deze corona-verzekering heeft Stichting Raja 1.500 euro kunnen bijdragen! Veel dank!

Het filmpje dat onze partner Ashalayam maakte tijdens deze coronacrisis geeft een indrukwekkende impressie. Wat zijn we trots op het werk dat BOSCO en Ashalayam in deze moeilijke omstandigheden doen!

corona

corona4